Fazla vitamin almanın hastalıklara karşı direnci arttırdığını gösteren kanıtlar yoktur. Örneğin yüksek dozlarda C vitamini almak yararsızdır. Çünkü vücut gereksinim fazlası vitaminleri dışarı atar. Fazla vitaminlere vücutta yer yoktur. Yenilen besinlerle yeterli miktarda vitamin alındığı sürece, vitamin hapı kullanmanın da hiç bir yararı yoktur. Vitaminin eksikliği bir sorundur ancak fazla vitamin almanın vücut için hiçbir [...]
Alkol almadan önce içilen bir bardak sütün alkolün etkisini azalttığı gözlenmiştir. Çünkü midedeki süt alkolün kana karışımını yavaşlatır. Ve kandaki alkol düzeyi daha yavaş yükselir. Buna karşı alkolün kanda kalma süresi uzar. Besinler özellikle de yağlı yiyecekler de aynı etkisi yapar. Çünkü mide dolu olduğunda midedeki besinlerin alkolün büyük bölümünün kana karıştığı ince bağırsaklara geçmesi [...]
Alkol kana nasıl karışır ve alkol kana nasıl etki eder. 1- Alkol yemek borusundan geçerken doğrudan kana karışmaya başlar. 2- Alkolün beşte biri mide çeperinde soğurulur. 3-Geri kalan alkol iki ya da 3 saat içinde bağırsaklarda soğurulur ve kan dolaşımı ile bütün vücuda yayılır. Alkol Vücuda nasıl etki eder; Beyin: Tepkileri ağırlaştırır, duyuları bastırır, sinirleri [...]
Uzmanlar, beyin tümörlerinin en çok korkutan tümörler arasında başı çektiğini belirterek, son dönemlerde artan araştırma ve makalelerin cep telefonunun masum olmayabileceğini gösterdiğini bildirdi. İstanbul Florence Nightingale Hastaneleri Nöroşirürji Bölümü Genel Koordinatörü Prof. Dr. Cengiz Kuday, yaptığı yazılı açıklamada, araştırmaların sonucunda, her yıl binlerce kişinin beyninde tümör tespit edildiğini ve bazı hastaların da bu nedenle hayatını [...]
Dünyanın dört bir yanında yapılan araştırmalar düzenli beslenmeyle birçok hastalığın engellenebildiğini gösteriyor. Mesela; sağlıklı bir beslenme düzeni ile depresyonu yenebilir, kanserden korunabilir ve hafızanızı güçlendirebilirsiniz. İngiliz Independent Gazetesi “yemek terapisi”yle insanların daha sağlıklı olabileceğini yazdı. İşte her derde deva olan yiyecekler: Depresyonu yenmek için Bol sebze, meyve, balık, et, avokado, çikolata, istiridye, patates. Akşamdan kalmanın [...]
Anne sütünün hem anne hem de bebek için yararlı olduğunu ifade eden uzmanlar, katı gıdalarla beslenen çocuklarda obezite riskinin 6 kat arttığını belirtiyor. Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nazmi Zengin, ABD’de Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortaklaşa yapılan bir araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce [...]